Feber här hemma

Åh jag blir så trött! Idag hade vi äntligen planerat att komma iväg till badhuset och bada hela familjen. Vi har inte varit där på evigheter för alltid är det något. Imorse när Travis vaknade var det väldigt gnälligt, men vi tänkte inte mer på det. Skickade iväg grabbarna för att handla och slänga skräp på återvinningen medan jag själv städade här hemma. När de kom hem igen ville Travis bara ligga på soffan under filten och titta på tv. Kände på honom och han blev bara varmare och varmare. Tog febern när han legat still en stund och den visade 38 grader. La honom så han fick sova en stund, men han var inte piggare alls när han vaknade. Så tyvärr var det bara att ställa in badhuset, jag som hade sett fram emot det. Visst det kommer fler helger, men är smidigast att åka på fredagar och det är inte alltid vi är lediga hela familjen på fredagar.
 
Så det blev inte många knop här hemma idag. Jag höll även på att få ett migränanfall förut, så jag fick bädda ner mig, dra för rullgardinen och ligga och blunda en stund i mörkret. Som tur var gick det över efter det :) Mattias och Travis tittade på tv så länge. Han varken orkade eller ville göra något annat bubbis. Tror bestämt han är lik mamma på den biten. Jag är också lika ynklig när jag är sjuk. Han låg på soffan förut innan han skulle sova och ville bli matad med yoggi innan det var god natt :)
 
Hoppas han är piggare imon för då ska vi ju ha lite kalas här hemma!
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback