Plättar och smoothie idag

Sista dagen med uppsatskrivandet, men jag vaknade och mådde skitdåligt imorse så det blev inget med det. Får fixa till det sista en annan dag helt enkelt. Vet av erfarenhet att det inte blir något produktivt och bra iallafall om man skriver när man inte mår bra. Det ordnar sig :) Blev piggare under dagen så det var skönt det. På måndag är det dags för praktiken och det ska bli kul. En utmaning bara att fixa iordning mig själv först, få upp Travis, göra klar honom, äta frukost, komma i tid till dagis och framförallt komma i tid till praktiken :P Blir riktigt jobbigt om Travis bestämmer sig för att vakna medans jag gör mig klar för det slutar alltid i kaos. Detta är något jag behöver öva på haha, men det kommer nog gå bra. Blir bara varannan vecka som tur är, för Mattias lämnar honom ju vid 11 den vecka han jobbar eftermiddag. Nu blir det alltså lite längre dagar för bubbis. Ena veckan ungefär 8-14 och andra veckan 11-15.30. Inte jättelånga dagar egentligen, men lite längre blir det. Sen blir det ändå alltid lite plus och minus på de tiderna :) Men på gymnasiet går de inte längre än 15.30, och det är skönt. Vissa dagar blir det 8 och vissa dagar 9. Kommer bli kanoners!
 
Idag har vi varit ute och skottat bort all helvetes snö. Tog en bra stund haha. Har så jädra ont i ryggen nu av allt lyftande. Travis har också varit med ute och styrt. Han skottar snö med sin lilla spade han, det går ju det med :) När vi kom in lagade Mattias bananplättar till oss och jag gjorde jordgubbsmoothie. Det satt riktigt gott i magen. Travis åt nog 7 plättar med äppelmos, drack smoothie och åt även lite morotstavar. Han är så duktig så. Nu är han badad och sover gott i sängen. Somnade så fort vällingen var uppäten. Han har varit väldigt trött på sistone faktiskt. Sovit ända till klockan 2 på dagis, sist av alla. Skönt att han faktiskt kan bli trött också även om han inte visar det hehe.
 
Nu ska jag glo på gårdagens greys som jag missade när jag tränade:) Fick ett nytt våffeljärn av min snälla mamma i tidigt påskpresent idag. Tack snälla :) Ett dubbelt också så vi kan göra många våfflor på våffeldagen. Det andra vi hade var bara ett enkelt och det var jättedåligt, fastnade hela tiden.
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback