Bestämma namn på sitt barn

Vilken underbar morgon jag haft. Först fick jag sovmorgon, i med öronproppar och somna om är ju bland det bästa nu för tiden haha. Går inte sova utan dom, för det är en huligan som skriker och har sig när han väl vaknat :) Klev upp efter 10 och då hade Jennifer kommit hit. Hon lekte med Travis och en annan kunde äta frukost i lugn och ro. Sen gjorde jag ansiktsmask, hårinpackning, tog mig en dusch och sminkade mig i lugn och ro utan att någon hängde i byxbenen. När jag kvar klar var det dags för Travis och sova och det gör han fortfarande. Då passar jag på att sitta här och skriva, och läsa lite bloggar. Det kallar jag lyx hörre ni ;)
 
Har sett att det är jättemånga nu för tiden som redan "döper" sina barn i magen. Är tydligen väldigt poppis, har sett 8-9 stycken som gjort det på facebook under den senaste månaden typ. Inte mig emot alls verkligen, men jag skulle inte klara det iaf hehe. Vi hade 3 namn som vi valde på till Travis innan han kom, men jag var bombsäker på ett namn. De andra två var typ bara reserver som inte skulle komma till användning för jag hade ju redan favoriten klar. Men så kom Travis! Jag fick upp honom i famnen, tittade honom i ögonen, och näää herregud det var inte alls en ***** (skriver inte namnet, för jag sparar det till ev framtida barn hehe). Det passade honom bara inte. Ändå avvaktade vi nästan en vecka innan vi verkligen bestämde oss, vi kände på namnen, men vi fick helt enkelt ändra oss från favoriten till reservnamnet Travis, för det passade såååå mycket bättre till vår busunge. Och det är jag verkligen glad för att vi gjorde nu. Egentligen förstår jag inte varför man bestämmer sig så tidigt, man har ju ett par månader på sig och egentligen är det bättre att ligga lågt. Bebisar ändrar ju sitt utseende markant första 1-2 månaderna, och är sig inte alls lika som när de var nyfödda. Man har ju som sagt tid på sig, men det är tråkigt att inte ha något namn på sin lilla bebis också, så efter en vecka bestämde vi oss iallafall :)
Hur gjorde ni/ kommer ni att göra när ni bestämde/bestämmer namn? :) Alla gör ju så olika, så vore kul att veta :)
 
 
 
Egopics på nya hårfärgen, alltid skönt att slippa den där hemska utxäten och de slitna topparna!
 
 
 
 






Kommentarer
» Maria

Vi hade ett flicknamn & eftersom det blev en tjej. Sa vi direkt att det blev en Elsa. :) vi har varit nöjda. Hade det blivit en pojke, hade vi nog fått suga på karamellen lite ;)

Svar: Ja det är ju ett viktigt val eftersom de ska heta namnet hela livet antagligen :)
Nathalie Larsson

» Maria

Jag tyckte det allra jobbigaste var att alla, verkligen ALLA, till och med personalen på bb, tjatade å frågade om han hade fått nåt namn.. Vi väntade till 3 dagar efter August föddes innan vi hade bestämt oss :) å de blev vårt favoritnamn :)

Svar: Jag håller med! En del på bb var riktigt jobbiga. Några frågade om han hade fått något namn än, och då kunde man svara nej vi har inte bestämt oss än så var det bra. Men vissa var riktigt på och frågade vad heter han? Och man bara vi vet inte än. Men han måste ju ha ett namn, och typ stackarn som är namnlös. Haha ja visst det är jättesynd om en 1dags gammal bebis som inte fått något namn ännu. Ja det är ju kul när favoritnamnet passar. Mycket som ska stämma :)
Nathalie Larsson

Jag är gravid och eftersom vi vet vad det blir så har vi "bestämt" vilket namn vi vill ha till bebisen MEN vet också att det kanske inte blir det namnet som passar just denna bebis så försöker ändå ha något namn i "reserv". Ibland säger vi namnet som vi vill ha om magen, ibland bönan, bebis, osv..

Svar: Okej! Ja alla gör ju olika. Kan vara smart att ha reserv faktiskt :)
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback