Tentor och inskolning

Soffläge efter ytterliggare en heldag, 5-18 i Kalmar. Tentan var 10 gånger svårare än det första, just my luck. Så lär få göra om den en gång till, kulkul. Drog och käkade efteråt iaf, sen pluggade jag och Gabriella till fredagens tenta. Satt från halv ett till kvart över fyra och försökte få ned bra beskrivningar av orden vi har tenta på, och ändå hann vi inte riktigt klart. Men det var välbehövligt för dessa litterära termer har jag noll koll på. Så imon vet jag minsann vad jag ska göra med min enda lediga dag. Plugga för er som inte fattade ;)
 
När jag kom hem kopplade jag bort allt som hade med skola att göra och ägnade den lilla stunden innan sovdags åt Travis. Vi lekte på rummet, läste böcker och sen avslutade vi med ett bad. En lite piggare Travis idag, så hoppas det går åt rätt håll nu. När han somnade satte jag mig och tittade på teen mom och bara tog de lugnt. Det behövdes! Imorgon väntar som sagt en pluggdag, ska även åka till vby och titta på en extra bilstol åt Travis. Kan vara bra nu när han ska börja dagis. Mattias ringde till dagis idag, och fick till svar att de inte visste om de hann med två veckors inskolning nu som vi bestämde när jag ringde i november? Ofta säger jag då eftersom vi har fått en plats från mitten av januari, och man har rätt att kostnadsfritt välja mellan 2 veckor eller 3 heldagar. Imorgon är det jag som ringer och bestämmer att de fasiken får ta sig tid till det! Jag känner att 2 veckors lugn och fin inskolning passar oss bäst, istället för att stressa med 3 heldagar och sen måste Mattias börja jobba hur det än går. Nej tack så vill vi inte ha det. Jag vill gärna också kunna vara med någon dag, och med två veckor hinner han vänja sig ordentligt vid allt nytt, och man kan prova att lämna honom någon timme ensam utan att behöva känna stress om det inte skulle funka. Eventuella sjukdomar hinns också med då. Så ett samtal till dagis från mig väntar minsann imorgon!
 
Nu är det bäst att knyta sig så man orkar med en pluggdag imon, vill gärna fixa de resterande två tentorna :) Körde på lyx idag och åt club sandwich, sååå gott :) Ni följer väl instagram? Oktober90
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback