Svar på frågorna!!

Kom lite frågor iallafall, så här får ni svaren! Hoppas de duger :)


   Hur blev du så bra på innebandy? ;D
Haha ja Linnea, det är frågan! Nä men jag har spelat sen jag var 12 år så lite erfarenhet bär ju det med sig. Men om man är bra eller inte, de är en tolkningsfråga ;)
 
   Finns det något du verkligen hatar? :)
Det är ett starkt ord men jag ogillar spindlar, disktrasor och sjukdomar!

jag undrar över dina framtidsplaner, vart ser du dig själv om 5 år?
Oj om 5 år så har Mattias och jag fått ett syskon till Travis. Jag har gått ut skolan och jobbar på ett gymnasie i närheten. Vi har även börjat göra iordning övervåningen på vårt hus!

Vill du gifta dig?
Ja det är klart jag vill någon gång :) Annars hade jag aldrig förlovat mig!

När kommer nästa barn och hur många vill du ha? 
Lite svårt att svara på när nästa kommer. Jag vill gå klart skolan först iallafall, och jag har 2 år kvar nu sen får vi se. Klart det lockar med ett till nu, men jag vill ha en utbildning först innan jag skaffar tvåan. Sen vill jag att Travis ska vara så gott som blöjfri och tillräckligt stor för att fatta att han ska bli storebror :) Hur många barn jag vill ha vet jag inte, jag hoppas vi kan få ett till iallafall :)

 

1. Hur funkar det att studera med barn?
Än så länge har det gått ganska bra. Det är helt klart distraherande i vissa fall, men konstigt nog har jag haft hyfsad självdisciplin och verkligen gjort det jag ska. Ett plus har varit att Mattias varit pappaledig, kommer nog bli tuffare i vår när han börjar jobba.

2. Varför verkar du så anti mot dagis?
Anti och anti vet jag inte. Jag tycker mest det är jobbigt att behöva lämna bort sitt barn till okända människor. Jag hade själv ingen bra dagisupplevelse. Det var alldeles för stökigt och tröttsamt för mig så jag grät väldigt ofta när jag blev lämnad, och det sätter väl sina spår. Trivdes liksom aldrig, och då får man en negativ syn på det. Jag hoppas att Travis ska se mer positivt på det. Förhoppningsvis har de inte lika stora barngrupper som när jag var liten så det inte blir lika stökigt.

3. Vad tränar du för något? Har sett att du spelar innebandy i alla fall.
Just nu är prion innebandy. När jag hinner blir det gym, styrka och simning också. Blir mer av de 3 sistnämna när innebandysäsongen är över. Gillar starkt trx också, men tiden räcker tyvärr inte till.

4. Är du intresserad av länkbyten på din blogg?
Ja det är jag väl inte emot :)

5. Berätta lite om din sambo.. Kul med frågestund:)
Kul att du tycker det! :) Ja vad ska jag säga om honom hehe. Han heter Mattias, fyller 22. Är alltså ett år yngre än mig. Han kommer från Värmland, och flyttade ner hit för att gå gymnasiet. VI började först umgås som vänner. Efter ett bra tag så blev det mer än så. Och ja vi har väl hängt ihop sen sommaren 2009 blir det tror jag. Han stannade kvar eftersom vi träffades. Han körde speedway när vi träffades, men det la han ner sen efter massa skador. Nu spelar han innebandy och för tillfället är pappaledig då. Annars jobbar han på en industri typ 50 meter från vårt hus! Hoppas det duger :)

Berätta mer om dig själv?
Vad finns det mer att säga om mig? Pluggar som sagt till gymnasielärare i Kalmar i ämnena idrott och engelska. Jag har två år kvar innan jag är klar. Jag fyller 23 år i oktober. Jag är en helt ny Nathalie sen Travis kom, och det till det positiva hoppas jag. Jag gillar att planera och ha koll på saker. Är lite av ett städfreak, Mattias blir galen på mig ibland haha. Allt måste vara på mitt sätt så jag städar helst själv, annars går jag bara och gör om det iallafall haha. Har dock släppt på det lite sen Travis kom, men städat ska det vara. Klarar inte av det annars. Tar gärna på mig lite för mycket saker ibland. Är ofta väldigt stressad, vilket inte är bra för mig. Ibland säger kroppen ifrån, och jag har börjat lyssna lite mer på det. Den största stressfaktorn i mitt liv är skolan, skolan är inte bra. Jag försöker verkligen säga till mig själv att inte ta det på för stort allvar, ibland funkar det men inte alltid. Sen kommer man hem sent, och det är matlagning, disk, städ, tvätt, umgås, träna, duscha. Ja ni vet... Man hinner inte med allt och det gör mig hypernervös! Jag älskar innebandy, att laga mat och umgås med min familj.

Hur sminkar du dig?
Haha oj detta är nästan pinsamt att svara på. Jag har noll koll på smink faktiskt. Jag har inte tiden till att intressera mig för det. Iallafall så har jag alltid en bra underlagskräm. Ska även köpa mig en bra primer, för jag har en tendes att bli fet i ansiktet under dagen. Efter krämen lägger jag bara på lite concealer, lite puder och sen mascara. Voila haha! Mer avancerat än så varken hinner eller orkar jag till vardags. Fyller i ögonbrynen ibland också!

Ser längre bak i din blogg att du hade en annan pojkvän innan din nuvarande?
Ja! Vet inte riktigt var frågan var, men ja mitt ex är med längre bak i bloggen. Vi umgås inte nu, men är inte heller ovänner. Hälsar på varandra om vi ses helt enkelt, vilket inte är så ofta. Vi träffades när vi var så unga, så vi liksom växte ifrån varanda. Men jag önskar honom allt gott i livet!







Kommentarer

Fint namn på er pojke:)!

Fint namn på er pojke:)!

Fint namn på er pojke:)!

Haha! Ooops:)!


Kom ihåg






Trackback