Pluuggaaa

God kväll!

Dagen har bestått av plugg i Kalmar och seminarie om våra två dagar ute i skolan. Jag gick faktiskt lite tidigare för att hinna med tåget. Är så drygt att missa det med 10 minuter och sen behövs vänta och ta omvägsbussen som åker över Oskarshamn. Tar hela två timmar att göra det. Nästa termin blir det att jag får åka den bussen nästan jämt. Så drygt! Att man inte kan lägga träffar i skolan 10-12 istället för 13-15. Förstör hela dagen för mig som pendlar, men det är det väl ingen som tar hänsyn till tyvärr. Gick mitt i när de pratade om upplägget inför nästa kurs. Får hoppas han tar upp det igen på kursintroduktionen.

Kvällen har bestått av plugg och för en gångs skull har Mattias hjälpt mig ;) Inte dåligt! La Travis straxt innan åtta och han somnade direkt utan att jag behövde gå in och lägga ner honom igen. Har nämligen behövt det sen har blev sjuk, han har inte riktigt varit sig själv. Så jag tänkte hoooooppas att jag får sova en hel natt utan att störas nu då, men det började inte bra. För en stund sen vaknade han och var jätteledsen. Näsan var täppt så han fick lite saltlösning. Tror han har lyckats få ont i halsen med, för han försökte svälja men grät hela tiden. Är ju typiskt om han blir förkyld nu med, men jag har säkert smittat honom. Är inte direkt lätt att hålla sig ifrån varandra. Hoppas på sömn iallafall, är verkligen desperat av det nu när jag inte fått sova på nästan två veckor. Hela dagar i Kalmar plus plugg tar på krafterna. Så nu håller vi tummarna för en bra natt och att tentan imorgon går bra :)

Godaste kvällsmaten, knäckebröd med avocado, hallon&banan smoothie, ägg och lite frukt te :)








Kommentarer

Kom ihåg






Trackback