Ångest över utebliven träning

Igår var vi hos Emma och Kim och umgicks. Sandra och Andreas var också där, och vi spelade lite spel, drack och hade det allmänt trevligt :) Sånt som behövs ibland! Vi åkte bort med Travis till mamma och mini precis innan han skulle sova, han var inte helt pigg stackarn. Han hade sovit mellan dom och fått feber på natten sen. Han sov visst ända till 10 med, och det är inte likt han nu för tiden. När vi fick hem honom idag så var han inte kry alls gubben. Han har legat på soffan hela dagen, och så sov vi tillsammans i vår säng. Han somnade utan protest nu ikväll också, så då mår han inte bra. Hoppas det är bättre imorgon, vill inte spendera hela ledigheten med att sitta hemma och glo bara.
 
Vi kom hem sent inatt, tror klockan var efter 3 och då är det way past bedtime för mig haha. Lägger mig alltid tidigt nu för tiden. Sen har både jag och Travis varit dåliga så har sovit så dåligt på senaste, konstigt nog var jag ändå inte supertrött. Mattias skjutsade mig hem på cykeln mitt inatten, kände mig som en tonåring igen haha. Mattias däremot somnade på ungefär 2 sekunder i sängen, tänk om en annan hade så lätt.
 
Har sån sjuk ångest över den uteblivna träningen... Visste att det skulle bli så att gymmet blev bortprioriterat när innebandyn körde igång. Tränade nästan 3-4 gånger i veckan i ett halvår på gymmet, och jag kände mig verkligen nöjd med över hur kroppen svarade på det. Nu känns det som allt jag byggde upp under de månaderna är som bortblåsta, och ja det är inte så konstigt... Har inte tränat gym sen typ i september, sjukt dåligt men jag hinner verkligen inte. Och det ger mig världens ångest eftersom jag mådde så bra när jag var uppe i allt det, både ryggen och självförtroende mådde så bra. Att sätta upp små delmål, och jobba med tyngre vikter är skitkul. Har stoppat i mig så mycket skit de senaste veckorna så nu får det fasiken vara bra. Resten av ledigheten ska jag träna så mycket jag bara kan och det med basta. Nu är har hyfast frisk så nu kan jag inte skylla på det längre heller.
 
 
Försök till julkort ;) Hur söt är inte vår lilla pepparkaka?
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback