Ångesten kryper sig på

Hallå!

Mattias började jobba i måndags så vi har varit ensamma i veckan. Tråkigt, men det får gå. Travis har sommarlov nästa vecka också sen har jag tänkt att han ska få börja lite smått på dagis igen. Bara ett par timmar några dagar så han är inne i det när det väl är dags på allvar :) Ser inte fram emot det. Varken att lämna honom på dagis eller åka till skolan igen. Vi vet fortfarande inte hur vi ska lösa lämningen eftersom Mattias börjar 5.50 och jag åker vid 6. Dagis öppnar ju 6, men Travis är inte direkt van att behöva gå upp så himla tidigt. Uscha, tidiga mornar och sena kvällar kommer det bli. Sen vill jag hinna med att både spela innebandy och gymma, sen har man ett hus och en familj att ta hand och umgås med. Tiden kommer inte riktig räcka till till allt det känner jag. Måste börja planera upp detta snart nu. Är så irriterande att jag börjar 8.30 i Kalmar, åker jag vid 6 är jag framme 7.45. Men tar jag tåget vid 7 är jag framme 8.45. Kunde vi inte börjat vid 9 istället så hade det löst sig mycket mycket bättre.

Tänk om Travis kommer få för sig att börja vakna 5.30 om helgerna också, hur fasiken ska man orka med livet då. Nä tänk vad skönt allt har varit i sommar, bara vara och inte behöva stressa upp sig över något. Både min kropp och mitt huvud har mått så bra, men nu börjar klumpen i magen växa sig större igen ju mer det drar ihop sig för skolstart den 2e september. Och man måste ju snart börja kolla böcker och sån skit med, blöööö. Världens opeppaste tjej är jag just nu. Speciellt när man vet att man måste börja om på noll varje halvår.


Morgongymmat med Travve idag, man får passa på medans man är ledig. Bara måste finna tid till detta i vinter, min rygg mår så mycket bättre av det. Har käkat en snabblunch nu medans Travis sover. Väntar på att Mattias ska komma hem nu :)








Kommentarer
» Malin

Hej! Du vet väl att du har rätt att lämna tidigare än 6 va om det behövs? De kan inte säga nej till det om du pratar med chefen över dagiset.. =)

Svar: Ja jag hade mina aningar om att det var så :) Är mest att jag inte vill att det ska handla om så tidigt på morgonen, men har man inget val så har man inte :)
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback