Valborg

Imorse var en helt tvärtommorgon från igår. Hur skönt var inte det :) Travis vaknade och började prata medans jag satt och åt frukost. Gick in och tittade till honom. Då visade han alla sina gosedjur, la sig ner och myste med dom, pekade på alla hans leksaker och berättade var de hette. Han lät mig klä honom utan bråk och vi kom i tid till dagis. Win win! Denna dag åkte jag till praktiken och var på ett bra humör :) Vi hade bara en lektion dag, sen planerade vi upp de tre kommande veckorna. Är inte långt kvar till sommaren nu alltså, så himla skönt. Dagarna bara försvinner, och snart är denna termin på högskolan också avklarad. Målet är i sikte :)
 
Kom hem lite tidigare än vanligt så Mattias och jag åkte tillsammans och hämtade Travis. Han blev jätteglad haha :) Han hade varit på bushumör idag på dagis. Går och skrattar för sig själv och flinar sådär lite retsamt hehe. Lilla skitunge! När vi kom hem drog Mattias på speedway och jag och Travis lagade baconpannkaka till middag. Det gillar vi båda. Sedan har vi lekt hela kvällen, och Travis åt blåbär till kvällsmat och avslutade med ett bad. Efter det myste vi ner oss i vår säng och jag läste en bok för honom. Tänkte att det skulle gå bättre för honom att sova då. Men icke, precis som de föregående kvällarna är det bara gråt, gråt och gråt. Är nog någon fas han kommit in i helt plötsligt, och det är inte kul. Googlade runt och det verkar som fler har det problemet med18-månaders barn. Travis blir 18 månader idag lilla bubben. Så det är väl något som förhoppningsvis går över, för det är inte kul med gråt, gråt och gråt. Imon ska han bara få sova en kort middag för att se om det gör saken bättre. Det hoppas jag för såhär är inte kul att ha det om kvällarna alltså. Vi hade planer på att åka till gbg på lördag, men det går ju inte om han ska hålla på såhär. Gör ont i hjärtat att han ska behöva gråta sig till söms, och samtidigt blir jag så irriterad på honom för han larvar så mycket. Helt plötsligt börjar han prata om massa annat när man går in till honom. Åhhhh att en sån liten unge kan få en att må så bra samtidigt som man vill slita håret av sig, och dra kudden över huvudet och bara skita i allt.
 
 
Inte jättekul att spendera valborg ensam i soffan, men så blev det nu...
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback