Helgen över redan

Mycket prat om napp och sömn nu märker jag. Travis vaknade två gånger inatt, och somnade om direkt. Sedan vaknade han vid halv 8, då åkte han iväg till mormor och mini och åt frukost och lekte lite. När han kom hem igen drog jag och tränade gym med Michaela och Marcus. Vi var helt ensamma, riktigt skönt. Vi har ju planerat in våra träningsdagar, söndag, måndag och torsdag. Funkar bra än så länge tycker jag. Vet inte hur jag ska göra när Mattias jobbar kväll bara om det nu ska ta längre tid än vanligt att lägga Travis. Vi har ju varit sjukt bortskämda med att lägga ner honom, ge han välling, stoppa in nappen och sen somnar han. Men nu funkar det inte riktigt så för tillfället. Hoppas det reder upp sig under veckan när Mattias jobbar förmiddag nu, så det går bättre tills veckan därpå. Har ni några bra tips på att få barn att slappna av och sova?
 
Ikväll testade jag att sätta mig ner bredvid sängen när jag lagt honom, sen smög jag ut. När han upptäckte det efter ett tag blev han ledsen där inne så jag fick gå in och göra samma sak, men han vaknade igen när jag gick ut. Då gick Mattias in och la ner honom. Han fick göra så 2 gånger sen somnade han faktiskt. Så gick rätt snabbt idag ändå, 10 minuter kanske det tog. Går alltid bättre när Mattias lägger honom konstigt nog för mig vill han inte släppa. Kanske funkar bättre när han får sin nya säng så man kan ligga ner en stund bredvid honom och ligga och mysa och läsa en bok kanske. Får ta och komma iväg och köpa en säng någon helg framöver.
 
Idag har Elisabet och lilla Astrid varit här och hälsat på oss. Fikade lite och tittade på när de små lekte. Blev ett par pussar och de kikade på varandra haha, så söta. Avslutade dagen med en god middag. Vi åt rotfrukter i ugn och grillad karré. Är inte så förtjust i karré faktiskt, så nästa gång får det bli annat kött. Gott var det ändå, och tzatziki är alltid grädden på moset.
 
 
Älsklingar!






Kommentarer

Samma rutin kring läggtid behöver de små sägs det ju.
Läs saga redan nu.


Kom ihåg






Trackback