18 månaders vaccin

God dag!
 
Idag bjöd Travis på sovmorgon till kvart i 9, det var inte igår han gjorde det. Jag hade inte ställt klockan för jag vet att han ändå alltid brukar vakna senast 8, men bara för vi skulle iväg idag så sov han länge hehe. Gick upp och åt frukost och gjorde oss redo för att åka till bvc. VI kom dit i tid, men vi fick vänta för hon vi brukar gå till var sjuk så vi fick gå till en annan idag. Det gick bra, först fick han måla lite och visa att han kunde bygga med klossar. Han tycker dock det är roligare att riva dom än att bygga. Sen kollade hon på talet och vad han kunde för ord. Han kan en hel del ord även om alla inte låter helt klockrent. Sen fick han visa att han kunde kroppsdelar. Jag trodde han skulle vara blyg, men han visade minsann vart allt satt. Allt ifrån tungan, öronen, till fötter och navel haha. Lilla sötnos, så duktig :) Han vägde sig också och nu är han snart uppe i 10 tunga kilo hehe. Sist men inte minst var det dags för vaccin. Han fick sitta på pappas knä och han kikade ordentligt medans armen blev tvättad. När hon tryckte in nålen på honom satt han och bara och tittade ett par sekunder, sen kom han på att det sved till. Då kom det ett par tårar, men det gick över fort när han fick se en pippi utanför fönstret. Han var så duktig så och man kan inte vara annat än stolt när man åker därifrån med mvg :)

Han lämnades på dagis när vi kom hem och Mattias stack till jobbet. Jag har styrt upp lite saker här hemma eftersom jag inte åkte till praktiken idag när vi skulle till bvc. Har bara en lektion och det är svenska idag så det gjorde absolut inget :) Åt goda pannkakor med kesella till lunch idag, så gott. Nu står jag mig till det är dags för mellanmål innan vi drar vidare mot gymmet för ett benpass.
 
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback