Tisdagskväll

Godkväll!
 
Har precis sett semifinal 1 i speedwayslutspelet, och mina nerver orkar inte med sådär spännande matcher haha. Förlust med 2 poäng, bara hoppas de kör som bara den uppe i Motala nästa vecka. Har träning då så missar det på tvn, men Mattias får skicka sms och uppdatera mig hela tiden hehe. Vore kul med final!
 
Annars idag har vi inte gjort mycket alls. Hade tänkt ta en promenad när jag kom hem, men så började det regna. Känns inte som man hinner med så mycket om dagarna. Tiden räcker inte till! Kommer hem halv 3 oftast, då är det mat, disk osv. Hinner leka med Travis en stund innan han ska äta middag och sova. När han sover vilar jag eller pluggar. Sen vaknar han, äter, leker en sväng, badar och hoppar i säng igen. Då får man lite egen tid som framöver kommer bli pluggtid, men än så länge glassar jag lite. Är ju bara andra veckan i skolan så. Borde väl egentligen ha läst lite i en av böckerna idag eftersom jag inte fattade ett jota av allt han pratade om på föreläsningen med phonemes och allt vad det hette! Det är hur man uttalar ord på engelska, så långt är jag med. Men att lära sig de utantill, och kunna vart i munnen man uttalar dom, vad de heter osv är inte lätt. Men jag tar nu mera allt med en nypa salt, orkar inte vara så seriös. Har andra prioriteringar i livet nu än att stressa upp mig över pluggandet! Det löser sig säkert.
 
 
Tog lite kort på min lilla pajas förrut. Han börjar spexa så fort kameran åker fram haha! Mattias och jag satt och pratade idag om hur vi tänkte när Travis var liten. Man tänkte typ shit vad jobbigt det där ser ut när man såg andra barn som var lite äldre, typ när de välte krukor osv, och föräldrarna fick säga åt dom om saker hela tiden, medans Travis bara låg i famnen liksom. Nu är vi här med Travis haha. Han är på allt, och man får ajja det och ajja det hela tiden. Vart tog lilla killen vägen. Nu har vi istället en herre med en vilja som heter duga!
 
 



 
 






Kommentarer

Hur ser Travis mat rutiner ut nu? Ger du ersättning än?

Svar: Skrev om det i ett inlägg :) Nej det gör vi inte!
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback