En onsdag hemma

Har varit hemma och pluggat idag. Underbart att få sova till kvart över 9 imorse då Travis vaknade och ville upp :) Vi lekte tills det var sovdags för honom, då satte jag mig ner och fick lite gjort. Essayn ska inte in förrens nästa söndag så har lite tid på mig att fixa det. Har skrivit en sida, och det är ju en början iallafall. Har även förberett mig lite inför morgondagens fältstudie då jag ska vara med en engelskalärare på gymnasiet i två dagar. Ska intervjua honom om den nya kursplanen samt observera hans lektioner. Skönt att man äntligen får göra det man läser till även om det bara är för 2 dagar. I vår blir det annat när jag ska ha praktik i 5 veckor, det ser jag fram emot.
 
Idag gjorde vi eget potatismos, det älskar Travis. Vi låter honom äta själv ibland för att han ska lära sig. Han tycker det är skitkul. Det går bättre och bättre för varje gång, men det är lite svårt att få upp något på skeden ibland hehe. Ni som läser min blogg och har äldre barn, när kunde era barn äta själva? Åt även ostkaka till efterätt, är trots allt ostkakansdag idag.
 
 
Nu ska jag byta om och åka iväg på innebandyträning :) Greys är på inspelning så jag har något att titta på när jag kommer hem.
 
 
 
 
 
 






Kommentarer
» G.O.S

Min som är över 18m hon äter rätt hyfsad själv vi skaffade sådana ergonomiska sked och gaffel, men självklart hjälper jag till lite så hon får i sig allting.

Helt ordentligt utan spill m.m kunde mina när dom var tror jag över 2 år det är ju så olika från barn till barn

Tycker d låter som ni gör helt rätt för er, det ska inte vara någonting negativt med att äta utan skoj och inte göra det till à BIG THING om det inte lär sig inom viss ålder det kommer SLA du se ;)

Svar: Okej :) Jovisst det kommer tids nog, är inget bråttom direkt. Huvudsaken har får i sig mat :)
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback