Can we go home now

Upptäckte idag att vi bara har en månad kvar av hyrtiden på vårt babyskydd, så kände att det var hög tid att börja kolla på bilbarnstolar. De flesta verkar vara från 9 kilo och det lär inte Travis väga om en månad, så vi förlänger troligtvis hyrtiden 1 eller kanske 2 månader på babyskyddet. Men sen vill jag byta för jag tycker inte Travis sitter bra i babyskyddet längre. Han är ändå ganska lång.

Jag har googlat massa och just nu står det mellan de här modellerna: Britax Multi-Teach och Maxi Cosi Mobi.



Vad rekommenderar ni, vad har ni för erfarenheter/nackdelar/fördelar av dessa modeller?




Britax (åt vänster) har fått högsta betyg i 2012s test och Maxi (åt höger) kommer straxt därefter. Kan tilläggas att vi har en volvo v70 så den ska passa bra där i också :) Så hjälp mig gärna!













Kommentarer
» Maria

Vi ska sätta in akta graco snart. Den med en liten "ratt" nertill. Vet inte om den är bra lr inte, men vi har fått låna den. Hade jag köpt ny stod det mellan en Britax och graco. Kommer inte ihåg modeller nu.



Kör på Britax. Eller så åker du till babyproffsen och testar. Man ska få prova dem i bilen o så. :)

När vi köpte en stol till Eric så vägde han bara 8 kg och knappt det! Och vad jag hört så man kan få böter om barnen inte väger vad stolarna är gjorda för om man skulle bli stoppad av polis!? Men vet inte... Därför valde vi att köpa en "Be safe-stol" då den även skulle vara bäst i test då! finns bla på Mekonomen och massa sidor på nätet. Den stolen är godkänd från 0 kg nämligen. Dessutom kan man även ställa den i flera olika lägen och vi är supernöjda med den. Man kan dessutom pumpa den beroende på vilket utrymme man behöver ha för benen sen när barnet växer! Vi har en volvo v70 och det finns gott om plats framför vid passagerarsidan. Däremot säger alla som köpt en Maxi cosi att det är väldigt väldigt trångt där framme med en sådan i en volvo iallafall. Det är till och med så trångt att man inte får plats att sitta fram om man är av större/längre person och får man plats sitter man inte alls skönt... Så mitt tips är alltså en be-safe stol.. =)

Just en sak till angående vår stol! =) Den är dessutom högre vid i rygg/huvudet, därför växer barnen inte hur den lika fort heller, min eric fyller tre i sommar och han är 94cm lång. Huvuden är precis på gränsen nu till att komma över, så han skulle kunna ha den bra mycket mer. Dock ska vi byta i sommar ändå när lillan behöver den!

Vi har också en V70 och kommer att köpa stol från Volvo.

Perfekt och passar ju bilen :)

Vi har en maxi cosi och är helnöjda. Och viktor vägde inte 9 kg när vi köpte den men han satt jätterbra ändå och den passar perfekt i v70 :)

Skulle jag välja en av dessa så helt klart multi techen. Där har du en stol även när han ska vända sig om o sitta framåt eftersom du höjder nackstödet då. Men är du villig att öppna sinnet för en stol så skulle jag varmt rekommendera BeSafe stolen. Hade det till Julia o kommer även att köpa det till Tyra. Det tycker jag är den klart bästa stolen. Har jobbat med dessa stolar på babyproffsen :) är de nått mer ni funderar be Mattias kontakta mig på Fb :)

Har även haft en cosmic från akta graco o den var jag absolut inte nöjd med :/

Tack för tipsen :) Ska fundera lite nu :)

Maxi Cosi Mobi.

Det har vi.. Är hel nöjda med den.. Köpte den rätt så nyligen men vädligt nöjda..


Kom ihåg






Trackback