Mina tatueringar

Tänkte göra ett inlägg och visa upp och skriva lite om mina älskade tatueringar :)
 
 
Min allra första gjorde jag i juli 2008. Älskar hjärtan så den
första fick bli ett litet och diskret hjärta på handleden.
 
 
Fick såklart mersmak och i september 2008 gjorde jag min
andra tatuering. Det blev en tribaltatuering med blommor på foten.
 
 
Därefter lugnade jag ner mig ett par år haha. Gjorde tatuering nummer
tre i januari 2011. Den hade jag tänkt länge och noggrant på så det var
därför det tog tid att bestämma sig. Hade inte bestämt stället för den till
100 % heller, men tillslut så blev den på vänstersidan av kroppen på  revbenen :)
Tatueringen är ett utdrag ur en låt som heter "everytime" av simple plan.
 
 
Tatuering nummer fyra gjorde jag i april 2012. Det fick bli hela Travis namn
på insidan av högra överarmen. Denna är den enda jag inte är nöjd med.
Det blev så jäkla ojämn, vet inte riktigt hur hon som tatuerade gjorde. Menmen,
det ser bättre ut än vad den gör på denna bild för jag har fyllt i den en gång
efteråt också utan att ha tagit en ny bild. Är tänkt att nästa barns namn ska
bli där under också, men hon satte den lite för långt ner. Ska nog gå och få
plats med ett namn till iallafall hoppas jag :)
 
 
Sen har vi tatueringen nummer fem. Den gjorde jag i augusti detta år, alltså 2012.
Det blev en hebreisk bibeltext längs ryggraden som betyder "Tro, hopp och kärlek,
men störst av allt är kärleken". Tog mig hela sommaren att få det korrekt översatt,
men tillslut så.
 
 
En vecka efter jag gjort tatuering nummer fem kände jag för att göra om mitt hjärta
på handleden. Så det fick bli en nyckel utav den istället, blev mycket bättre :)
Passade även på att fylla i tribalen på foten efter alla dessa år. Den slits lätt.
 
 
Så jag har alltså fem tatueringar på kroppen, men har tatuerat mig 6 gånger. Kan man säga så? Haha ja ni förstår iallafall vad jag menar. Tid för tatueringen nummer sex är redan bokad, men det tänker jag inte säga när den är för då går mamma bara i taket hihi. Men har klurat på denna ett tag. Det blir nog den största utav de jag har tror jag. Jag är inget fan av stora tatueringar på mig själv, är mer åt stilrena små, snygga och enkla tatueringar. Vet inte när och om jag kommer sluta. Har så mycket ideér, men alla blir antagligen inte av.






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback