You make me this

Hjärtljudet på den lille var bara bra. Det börjar bli lite lägre nu när man närmar sig förlossningen med stormsteg. Barnmorskan tyckte dock att måttet på magen var lite för litet, så det behövdes kollas upp. Låg en bit under normalkurvan. Men vi skulle ju till O-hamn direkt efter så det var passande. Moderkakan har lagt sig rätt så vi slipper boka tid för kejsarsnitt iallafall. Skönt det :) Men eftersom magen var liten då så skulle hon även mäta den lille på massa ställen. Och han var väldigt liten, vägde bara ungefär mellan 1600-1800 gram. Men hon lyssnade på flödet genom navelsträngen också och det lät bra så han fick tydligen näring iallafall. Men vi fick boka ett nytt ultraljud om 2 veckor igen. Jag som trodde att idag var sista gången vi såg han på skärmen, och att nästa gång skulle vara i verkligheten med icke. Men huvudsaken är ju att bebis mår bra, så jag får väl helt enkelt trycka i mig ännu mer mat än vad jag redan gör och hoppas att han växt på sig lite tills om 2 veckor. Annars blir det att åka till Västervik och ta prover o skit och det slipper jag helst.

Barnmorskan sa samtidigt att både jag och Mattias är inte speciellt stora så det vore ju konstigt om vi fick en jätte bebis också hehe. Min kropp är inte direkt gjord för att få och bära en 4,5 kilos klump där inne i magen :) Så vår lilla pojk kanske helt enkelt bara är liten av sig också. Det går hoppas på det med, men jag tror minsann han växer till sig. Han är pigg och sparkar flera gånger om dagen iaf och det är bra :)



Är precis hemkommen från speedwayen nu. En viktig vinst för Dackarna ikväll. Kul! :)






Jag som inte skulle köpa mer kläder till bebis, men det är svårt att hålla sig.
En kofta från lindex och ett par skor till från kappahl fick följa med hem idag :)









Kommentarer

Kom ihåg






Trackback