The next to be with you

Besöket hos barnmorskan i förmiddags gick bra som vanligt. Tycker varje besök går snabbare och snabbare. Min graviditet har gått så himla smidigt så det finns inte så mycket nerskrivet på mig i journalen. De mått barnmorskan har tagit varje gång är sf-mått, blodtryck och fosterljud. Såhär har de sett ut:

v.24 sf 24, bt 110/55, fl 154
v.29 sf 27, bt 100/55, fl 150
v.32 sf 29, bt 110/65, fl 135
v.35 sf 31, bt 110/55, fl 141

Mitt symfys-fundus mått som det så fint heter egentligen är det måttet som ligger under kurvan varje gång. Men som jag sa till barnmorskan idag, vår bebis har helt enkelt sin egen kurva :) Magen har ju växt lite iallafall, och det är huvudsaken. Efter besöket var jag minst sagt oroad då man inte blir igångsatt förrens efter 42 fulla veckor enligt barnmorskan. Men går jag över en vecka så kommer jag minst sagt lägga in mig själv på bb om det ska vara så. Jag tänker inte gå en bra bit in i november över tiden.


När jag kom hen från Hultsfred kom syster hit. Vi bakade vaniljrutor som blev hur goda som helst :) Dock såg dom helt missbildade ut när de hade jäst och varit i ugnen, men man ska inte döma dom efter utseendet, för dom var kanon :) Käkade 3 stycken på rad förrut, så jag tror det har jäst i magen hela dagen haha. Annars har jag varit på speedway ikväll bara. Vinst för Dackarna och det var ju skönt. Nu sitter jag här och halvglor på tvn med mitt hallonbladste. Ska snart gå och lägga mig och läsa lite tänkte jag :)





Saknar min man<3







Kommentarer
» Din

Saknar dig också min fru <3


Kom ihåg






Trackback