Day by day

Sorry för dålig uppdatering! I måndags var jag helt slut i kroppen efter söndagens storstädningen. Så det blev bara lugnt. Igår var jag och Michaela (kusin) i Vimmerby. Fikade, glodde lite i affärer och umgicks :) Det blir inte allt för ofta så det var trevligt. När jag kom hem lagade jag mat, och bytte om till arbetskläder. Min skjorta var verkligen precis att den gick att knäppa i sista laget. Men det blir nog inte så många fler arbetsdagar nu, någon enstaka kanske så jag får väl stå ut ;) Jobbade iaf 15-21 igår, och det gick smidigt. Har snälla arbetskamrater som hjälper en så man inte behöver lyfta osv.

Idag när jag vaknade hade jag och magen morgonmys i sängen hehe. Låg och kollade på gårdagens säsongspremiär av desperate housewives. Lite sorgligt att det är sista säsongen som drar igång. Men kan väl gotta mig med att jag har alla säsongerna (utan den sista då som inte släppts än) på dvd-boxar, så jag kan kolla på dom när jag vill. Jag har även gjort egna köttbullar idag som blev lyckade faktiskt, mycket goda :)

För övrigt kan jag bara konstatera att gänget som jobbar på försäkringskassan är en hög med tröga miffon. Det är beräknat att jag ska ha barn om 22 dagar, men inte fan är dom klara med utredningen om mitt ärende än. Förstår inte hur svårt det ska vara. Skickade in alla papper i augusti helt kompletta. Förra veckan skickar dom precis samma papper igen, fast direkt till min arbetsgivare, utan att jag ens får hem något i brevlådan om det. Men hon skriver på dom igen och skickar in. Och idag ringer dom till arbetsgivaren igen om mina timmar. Vad är problemet liksom? Har pratat med många olika personer där under sommaren, och alla svarar mig precis olika varenda gång. Bäst för dom att de är klara snart och att jag får svar på mina frågor!









Nu är det bäddat och klart i lillemans spjälsäng :) Nu är det bara för honom att komma
när han känner för det. Ni ska få se bilder på hela rummet snart, väntar bara på att en
bokhylla ska bli färdigmålad och komma på plats först!






Kommentarer

Fk är så dryga. jag fick fel papper först, skulle ha papper för arbetslös men fick för arbetande. så fick ringa igen o be om nya. Sen fick jag inga pengar förrän i februari och My kom i januari. Fick sista betalningen från csn i nov och dom pengarna fick jag leva på tills feb. Så lång tid ska det inte behöva ta. Hoppas dom gör rätt nu så du får dina pengar i tid. :)


Kom ihåg






Trackback