It looks fine

Idag visade vågen 4150 gram och han hade även växt en cm på längen och är nu 55 cm lång. Det ser bra ut på kurvan vilket är skönt! Jag tog även upp magproblemet med henne och hon visade en kolikmassage som jag skulle börja med. Sen skulle jag köpa sempers magdroppar och börja ge honom. Så jag åkte direkt till apoteket efteråt och köpte droppar och massageolja. Tvekade på om jag skulle ta sempers eller miniforms droppar eftersom jag hört att miniforms är bättre. Men det blev sempers tillslut ändå. Vi testar dom nu först i två veckor så får vi se om det blir någon skillnad annars får vi testa de andra. Men jag hoppas verkligen detta hjälper nu så han slipper ha ont. Hon började prata om att om detta inte hjälpte så skulle jag börja få testa en mjölkfri kost. Men är väldigt tveksam till att det skulle hjälpa faktiskt!

Har precis gett honom massagen och han fick sina första droppar förrut. Just nu hänger han på min axel och sover. Han verkar tycka det är lite skönare för magen att hänga så. Tänkte gå och lägga honom i sin säng när jag skrivit klart detta så får vi se hur länge han vill ligga där och sova. Gärna direkt så jag får lägga mig innan midnatt för en gångs skull :)




Mamma kom förbi med ett babygym som de hade köpt till Travis.
Får se om det uppskattas inom det närmsta :)




Min lilla pyjamaskille precis innan han somnade :)






Kommentarer

Varför är du tveksam till den mjölkfria kosten? Funkar ap bra för oss. Har fått sova varje natt sen jag slutade. Men svårt är det att hålla sig mjölkfri!

Jag slutade dricka allt med kolsyra i, det funka. Plus att vi gav sempers magdroppar, men det tog nästan en vecka innan dom börja verka. Det kan ta 1 till 2 veckor innan dom börjar verka.

Hoppas magontet går över snart :)

Carolina: jag äter knappt något med mjölk i därför jag har svårt att tro att det gör någon skillnad. Är egentligen bara smör på mackan och lite choklad som jag äter. Men va skönt att det funkade för er :) du testade bara de eller? Inga droppar? Är ju värt att testa om det inte blir bättre så man får sova och han slippa ha ont :)



Mia: okej :) så dom fungerade alltså, va skönt. Hoppas de visar resultat här också om någon vecka!

» Terre

Sv:



Trevligt! =D

Jo vi testade båda dropparna med. Men kanske lite slarvigt. Var inte så lätt att komma ihåg minifomen innan varje ammning:P Speciellt inte på natten. Grejen är ju att de är mjölk i väldigt mycket. Allt som de är smör i är det mjölk i, och så finns de ju mjölksyra och andra grejer som man inte riktigt tänker på.

Nej jag kan tänka mig att det är lätt att glömma om man måste ta dom innan varje måltid :P Jo det är ju mjölk i ganska mycket, fast tror inte jag får i mig mycket av det ändå. Vad finns det mjölksyra i för produkter?


Kom ihåg






Trackback