It's taking me higher

Precis hemkommen från Oskarshamn och ultraljudet. Jag höll på att kissa ner mig i väntrummet innan vi fick komma in för jag hade druckit så mycket haha. Men blåsan ska ju vara full, så det va bara att stå ut. Blev mycket glad när samma barnmorska kom och mötte oss. Väl där inne såg allt bra ut på lilla bebisen. Efter en stund frågade jag om hon möjligtvis såg vad det var för kön för vi var väldigt nyfikna. Jaa jag har nog redan sett det svarade hon, men vi ska kika lite närmare. Mattias sa att han också hade tyckt sig se vad det var. Hon zoomade in lite, och som barnmorskan tyckte sig ha sett så var det en liten pojke. Hon behövde inte ens säga något för det syntes så tydligt haha. Tekniken är ju underbar alltså. Fick nästan lite tårar i ögonen när man låg där och såg att det var en liten pojk. Såå mysigt :) Både Mattias och jag hade hoppats och trott det blev en pojk, och det stämde ju :) Vi fick också reda på att vi behöver åka på ett till ultraljud i v.32 eftersom att moderkakan inte va där den skulle. Hon trodde att det skulle rätta till sig, men för säkerhetens skull så måste det kollas upp innan förlossningen. Har den inte rättat till sig så blir det kejsarsnitt istället. Men vi får hoppas att den har lagt sig rätt nästa gång så man slipper det. Blir ju kul att få se bebis en gång till :) Vi fick med oss ett par bilder hem denna gång också, men det syns inte alls lika väl som förra gången. Får lägga upp ikväll sen så ni får se iaf. Vi firade med mc donalds innan vi åkte hemåt haha :)




Nu ska jag göra mig iordning för att åka ut till g&b arena,
Dackarna Vs Valsarna ikväll :) Skriver senare ikväll igen!







/Take care Nathalie






Kommentarer
» Malin

Hej!!

ÅÅÅ vad mysigt det är, minnen väcks till liv när man läser sånt här. När jag väntade Vilma satt min moderkaka för lågt i vecka 18, men i vecka 32 satt den högt/rätt. Det brukar rätta tillsig i takt med att livmodern töjs/växer. All lycka till & bara njut!! KRAM


Kom ihåg






Trackback