First out

Vad skönt det var att bli klippt i förmiddags :) Tack så jättemycket för det Vv. Om jag inte hade klippt av mig allt det risiga innan resan så hade det nog varit som svinto när jag kom hem hehe. Dock tycker jag inte om nyklippt hår. Det har alltid bäst efter typ 3 veckor :) Fick även se deras nya hus, och det kommer bli så himla fint efter renoveringen :)

När jag kom hem därifrån så har jag bara packat och styrt här hemma. Mycket att tänka på! Ska alldeles straxt hem till mamma och äta grillat innan vi åker. Mums :) Sen hade vi tänkt att komma iväg vid åttatiden ikväll. Det är alltid skönt att vara ute i god tid. Vi ska checka in vid fyra inatt, så då är det gott om tid för mat på vägen och så vidare :) Ska bli så himla skönt att komma iväg lite nu innan man börjar jobba också. Det är många som har sagt till mig att jag inte får sola så mycket, och jag vet att det bara är av vänlighet, men nu börjar det bli lite tjatigt :P Solens strålar är INTE farliga för barnet. Tycker bebisen att strålarna är för starka så vänder den sig om i magen så det blir behagligt. Det enda som kan vara farligt för bebisen är om jag ligger för länge i solen och värmen för då blir min kroppstempetertur väldigt hög. Det innebär att bebisens kroppstemperatur blir ännu högre eftersom den alltid har en högre temp än mamman. Det kan vara lite farligt. Men det löser man lätt med att dricka mycket vatten, ligga i skuggan då och då samt svalka sig i havet ofta :) Så det är ingen fara! Det som även kan hända i solen är att jag får pigmentfläckar eftersom man har så mycket hormoner i sig när man är gravid. Och det är ju kanske inte så kul att få vita/bruna fläckar på kroppen, men det ska nog inte vara någon fara med de. Det rör ju bara mig isåfall :)





Såhär ser tempen ut på morgonen på Zakynthos, varmt och skönt ser de ut att bli :)




Nu ska jag åka bort och hämta ut mitt paket som kommit dag med bebiskläder. Visar
ett kort på kläderna lite senare innan vi åker mot Landvetter :) Sen åker vi bort till
mamma och käkar grillat! :)







/Take care Nathalie






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback