Got no where to run

Med brist på annat att göra ikväll, så hittade jag denna lista med lite frågor som jag tänkte svara på :)


- När är du beräknad?
Den 27:e oktober

- Vilken vecka är du i nu?
Just nu i vecka 26 (25+6)

- Hur mycket har du gått upp i vikt hittills?
Fick ställa mig på vågen precis och den visade + 7 kilo

- När fick du reda på att du var gravid?
Den 26:e februari då jag gjorde ett 3:e test då de andra två inte visade något först :)

-Hur reagerade du?
Jag blev hur glad som helst, det bästa som kunde hända hände :)

- Var bebisen planerad?
Ja det var den :) Hade den inte varit det, hade den varit lika välkommen ändå!

-Tänkte du någonsin på abort?
Absolut inte eftersom jag slutade med p-piller

- Hur reagerade pappan till barnet?
Han blev också jätteglad såklart :)

-Hur gammal kommer du att vara när du föder?
Ja jag hoppas på att jag hinner fylla 21 år den 12:e oktober innan bebisen tittar ut :)

-Har du förändras sen du blev gravid?
Ja det måste jag säga. Jag känner själv att jag tänker steget längre och inte bara på mig själv och mognar mer för varje dag.

-Kroppsmässigt?
Haha ja det gör väl alla? Bröst, lår, mage, rumpa, you name it, är större nu hehe.

-Vad är det bästa med att vara gravid?
När jag känner den lille sparka och snurra runt där inne i magen. Och att jag inte behöver bry mig ett dugg om vad jag stoppar i mig!

- Och det sämsta?
När fötter och vader svullnar upp pga av vattensamling.

- Har du några cravings?
Ja det har jag väl. I början var det saltlakrits, sen glass och nu är det choklad och kakor :)

- Är du rädd för en kommande förlossning?
Nej mer förväntansfull just nu.

-Vet du vad ditt barn har för kön?
Japp det blir en liten pojke :)

-Har ni bestämt namn?
Nej det gör vi när vi väl har sett honom i verkliga livet :)

- Hur valde ni namn?
Vi har valt ut ett par som både Mattias och jag tycker om. Det var jag som letade upp massa namn och sen sa han vilka han gillade, och sen valde jag några. Och nu är vi överens om 3 namn som skulle kunna passa :)

-Några speciella likheter du vill att din bebis ska få av dig eller pappan?
Ja han får gärna ha mitt lugn och pappans utseende och humor :)

- Är din bebis lugn eller livlig i magen?
LIVLIG! :) Och det är jag glad för.

-När tror du att din bebis kommer att födas?
Jag tror och hoppas han tittar ut lite innan utsatt datum :)











Kommentarer

Kom ihåg






Trackback