Remember the time

Efter jobbet igår så kollade jag och Mattias på lagvm i speedway. Det började ju vid 7 så han hade spelat in de så vi kunde titta tillsammans :) Var kul att Sverige gick vidare till finalen på lördag, de körde faktiskt riktigt bra. Förutom Lindgren måste jag säga. Han kom inte upp i standard. Får hoppas han kör bättre på lördag. Fast i finalen tror jag inte de har någon chans ändå tyvärr. Lär bli Polen som vinner iår, men man kan ju hoppas att finalen blir spännande iaf :) Det återstår att se imorgon.

Nu har jag precis duschat och gjort mig klar, ska alldeles straxt åka till jobbet och jobba extra ett par timmar. När jag slutar ska vi åka till Vetlanda en sväng. Kolla lite på stan och äta på mc donalds :) Älskling jobbar ju sista dagen idag, sen har han semester i 3 veckor. Gutt för honom :)




Vecka 26:
Barnet är ca 36 cm långt och väger 750 gram. Hjärtat slår nu med ca 170 slag i minuten, men barnets puls kommer att minska rejält längre fram i graviditeten. Allt mer underhudsfett bildas och barnet öppnar nu ögonen för första gången.

Hjärnans utveckling har tagit ordentlig fart och det är därför viktigt att den blivande mamman äter en välbalanserad kost och tar kosttillskott om detta rekommenderats av barnmorska. Lungorna fortsätter att utvecklas inför den dagen då det ska andas luft.

Livmoderns topp ligger drygt en halv decimeter ovanför naveln och växer runt 1 cm under varje kommande vecka. Livmodern kanske trycker mot revbenen, vilket kan ge obehag och smärtor. Det kan nu trycka rejält på urinblåsan och det kan hända att man kissar på sig om man skrattar eller nyser. Genom att göra knipövningar med bäckenbottens muskler finns möjligheten att lättare hålla tätt.



Taget från: (http://www.gravidkalender.se/andra-trimestern/vecka-26)










/Take care Nathalie







Kommentarer

Kom ihåg






Trackback