Lift me up, and let me go

Ojojoj vilket bra sm det var i lördags då! Gott sällskap, god dricka och riktigt bra speedway. Blev ju inte bättre än så. Jag hade dock hellre sett att Lindgren hade vunnit, för det var han faktiskt värd! Men han vinner nästa år ;)
Avslutade kvällen i Virserum, och jaa det va väl sådär hehe :)
I söndags vare match (inget prat om den hehe), sen snabbt hem för att rösta och följa valvakan på tvn. Men när jag insåg vad som skulle hända orkade jag inte kolla mer.

"Blondinbella" skriver såhär:
Socialdemokraterna och vänstern driver ingen jäkla godhjärtat politik utan de bedriver en politik som får folk beroende av en stat. En politik som får svaga människor ännu svagare och ännu mer beroende. Godhjärtat är en politik som gör allt som går för att lyfta dessa människor och ge alla en möjlighet till frihet.

Jag har fullt förtroende för alliansen, och ja de har lett oss genom finanskrisen och man kan säga att vi kommit vinnande ur den. Men jag vill inte ha ett samhälle där vi gör de rikare, rikare och de fattiga, fattigare. Jag vill inte bo i ett samhälle där man inte har råd att bli sjuk eller sjukskriven. Jag vill inte ha att samhälle där de rikare får det bättre genom privata sjukhus och dyra privata sjukhusförsäkringar. Det ska inte bli en klass skillnad i Sverige som de har i USA, där man sparkar på de som redan ligger ner! Så ja blondinbella jag kan förstå att du som redan är snorrik vill ha dina pengar för dig själv, men att inte ge en tanke åt de som är så pass sjuka att de inte kan jobba är fan jävligt egoistisk. Hon skriver att "Om det är något som är egoistiskt så är det er rögröna-röra där man ska leva som en parasit på andra". Så tydligen så är det mer okej att stötta alla som redan har det bra och skita i alla som har det sämre? Bra där blondinbella, där fick du till att!









Måndag igår och dags för ny skolvecka. Den sugigaste skolveckan på hela året tror jag. Orientering igår, och orientering idag. Men jag stannade hemma idag och skrev klart vårt arbete på 8 sidor. Så nu är det inskickat och klart, skönt de! Imon är det dags för sommarfriluftsliv då vi ska ut och vandra ett par mil, paddla och sova över i vindskydd mitt ute i ingenstans i TVÅ nätter! Har ont i magen, jag vill verkligen inte. Ett extra plus är ju bara detta fina väder vi har! Fy fan, vi hörs på fredag och jag har överlevt dessa bravader.







Tummen upp för sm:et (Y) Och ett stort lycka till till Dackarna ikväll, kom igen nu!!!!!






/Take care Nathalie






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback